torsdag 4 oktober 2012

..choklad muffins..


Jag skulle göra cupcakes idag men min baileys & choklad fluff blev ej som jag ville så då blev det muffins. Smaken på fluffet va det inge fel på, den var grymt gOd ! Men mönstret jag ville ha gick ej att få till. Fluffet va lite löst.. skulle ha vispat mer.. Men detta insåg jag när min nya sprits var fylld med fluff :)


Tycker ni om choklad så ska denna bakas :)

  • 3 ägg
  • 2.5 dl socker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 50 g smör
  • 1 dl gräddfil
  • 2 msk kaffe
  • 2 tsk bakpulver
  • 4 msk kakao
  • 0,5 tsk salt
  • 1,5 dl vetemjöl
  • 200 g mörk choklad

Sätt ugnen på 175°
Vispa ägg, socker & vaniljsocker så det blir pösigt.
Smält smör & häll i choklad, kaffe & gräddfil.
Häll detta i äggblandningen.
Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao & salt, vänd ner i smeten.
Grädda i 15 min 

FARLIGT gOtt ;)


1 kommentar:

  1. De är ju till dej man ska komma på kvällsfika :)

    SvaraRadera